III. évfolyam 1-2. szám

Tartalomjegyzék

Lakner Zoltán Lehel: Hús – 5

TANULMÁNYOK

  • Antalóczy Péter: A globális transzgender-ideológia és annak gyakorlati következményei – 7
  • Lakner Zoltán Lehel: A nő és az „antinőˮ – avagy a teremtett világ fölszámolása – 24
  • Kollár Krisztina: A szegénység trendjei – mínusz másfél millió – 47
  • Polonyi Gábor – Havadi Gergő: Idős demens személyek otthoni gondozásának szubjektív és objektív terhei – 65
  • Petróczi Gabriella: A szünidei gyermekétkeztetés bevezetésének eredménye – Az ellátás célzottságának vizsgálata, 2016–2019 – 92
  • Hámori Péter: Női szerepek és szociálpolitika Magyarországon, 1920–1944 – 121

TÜKÖR

  • Kovács Ibolya: Egy kávéscsésze története – Emlékek a szociális szakmából – 141
  • Végh Miklós: Rehabportál – múlt, jelen és jövő – 167

GYAKORLAT – TEREP – MINTA

  • Sullerné Márta: A Fény Felé Esély Centrum hálózat kiépítése – Az Alapítvány 22 éves tapasztalatai a fogyatékossággal élő emberek szociális ellátásában – 175
  • Minnesota Family Council: Transznemű trend a gyermekek körében – 192

JOG, KOMMENTÁR ÉS MÓDSZERTAN

  • Antalóczy Péter – Birinyi Márk: A szociális munka etikai kihívásai Covid-járvány idején – 209
  • Agnieszka Marianowicz-Szczygieł: Gender és queer, avagy a szivárványforradalom utópiája – 10 kérdés és 100 érv – 219
  • Kerezsi Hajnalka: Tűz és keresztség – A Karitász a romákért Csíkban – 244
  • Lakatos Hedvig: Jogi Tükör – Szociális jog változóban: 2020. március – 2021. március – 259

SZEMLE

  • Kormos Enikő: Támogatott élet – Tanulmánykötet a fogyatékosok, pszichiátriai és szenvedélybetegek lakhatásáról – 267
  • Antalóczy Péter: Az anya nő, az apa fér􀏐i; vagy mégsem? – 269

Lakner Zoltán Lehel: Hús

A genderidológia berúgta az ajtót Magyarországon is. Követői érzékenyítés címén hatolnak be az életvilágba, és kényszerítik rá nézeteiket a lakosságra. Aki ezt nem fogadja el, ellenáll, vagy egyszerűen csak nem érti, az a halál fia! Ez a mai valóság a 21. század Európájában.

Boldogtalan emlékű Simone de Beauvoir a hatvanas években még csak nem is sejtette mit is indít el kijelentése az anyaméhben növekvő magzatról. Az csak egy darab hús – írta, miközben feminizmustól lázas homlokkal nézett tudatlanul a genderarcú jövőbe, s a „második nemről” vizionált. Kiskorú, „második nemű” szeretői miatt ma nagyot szorulna parlamentünk pedo􀏐il ellenes törvényétől, de a férjéhez, Sartre-hoz is átirányított lánykákon ez ma már mit sem segít. Nővédelemre természetesen nagy a szükség, s a szerephátrányok mérséklése is komoly feladat, de a gellert, sőt rakétatöltetet kapott szexuális szabadosság végtelenszeres alternatíváinak ideológiája ma már részben fér􀏐i ellenességbe, sok esetben egyenesen a homoszexuális kultúrák erőszakos követelés-áradatába csapva a természet rendje ellen támad. A mi világunk gender sújtotta szellemi erőszaktörekvései a „beauvoir-i hús”-ra már nem emlékeznek; egyszerűen csak beépült a genderhívők tudatába. Nekik az élet már nem, csak a szexualitás sajátos értelmezése a fontos. A magzati létben növekvő ember az ideológia harcosait már nem érdekli. Szellemük éppen csak annyira világos, mint nem is olyan régen a tudományosnak maszkírozott szocializmus. Tekintetük sötétzöldbe hanyatlik, és „a sok ember sokat eszik, tehát rombolja a környezetet elv” híveiként ájulatig tapsolják az önmagát kiírtani kész gyermektelenül beteg Európát. A női emancipációs törekvések is eljelentéktelenednek, s helyüket a gender-ideológia penetráns családellenessége veszi át azzal a – humorérzék kell hozzá! – szabadságértelmezéssel, hogy
a „család az család”, a „szeretet meg szabad”; nosza tizenötödik vagy huszadik nem, csak ne maradjon ép család lehetőleg egy sem! A nőket ért hátrányok elleni küzdelemhez meg hadd zárkózzanak föl a férfiakat érő hátrányok elleni küzdelem amatőrjei.

De szóljunk másról is! Itt van Kollár Krisztina elemzése a szegénység hazai alakulásáról, amely az Unió által igazolt adatok alapján minden területen a szegény élethelyzetek visszaszorulását jelzi immár nyolcadik esztendeje. Másfél millió ember kiléptetése a szegénységből ennyi idő alatt azért nem rossz teljesítmény!

Kutatási jelentések is helyet kaptak, s a gyermekétkeztetéssel és a demens ellátottak életminőségének vizsgálatával kínáljuk meg olvasóinkat. Jön Hámori Péter történeti anyaga is a háború előttről: Női szerepek és szociálpolitika Magyarországon. Ehhez csatlakozom magam is, s egy tíz évvel ezelőtti kutatásomból közlök részleteket a női szerepek metamofózisáról 1950 (!) három magyar női magazinjának tartalomelemzésével. A dolog pikantériája, hogy a hazai Nők Lapja mellett ráakadtam a kanadai A Nő, és az USA-beli Nők Világa ugyancsak 1950-es számaira, melyek tartalma, ha lehet még sztalinistábbnak bizonyult, mint idehaza a Jóború Magda és Rákosi Mátyás vezérelte
nőújság. Ők még, mint a kommunista feminizmus szószólói mit sem tudtak a genderizmusról, de szemléletüket már megalapozták szellemi elődeik, akik itthon már 1919-ben A nők kommunizálása
és a szabad szerelem címmel adták ki genderre rímelő brossúrájukat. Akinek nem tetszett, halál fia volt akkoriban!

A Fény Felé Alapítvány bemutatkozásával emberibb vizekre evezünk, s újra lesz Jogi Tükrünk is Lakatos Hedvig tollából. Megismerkedhetünk az erdélyi Karitász csíkszeredai munkájával is, akik ezúttal a leégett roma-telep lakóinak mentéséről adnak számot.

Lapozzon bele!

Kedves Olvasónk! Az alábbi olvasó ablakban virtuálisan belelapozhat kiadványunkba, az alatta található „Letöltés” gomb segítségével pedig számítógépére mentheti a teljes dokumentumot PDF formátumban.